Centrum för hjälpmedel har fyra entréer
Entré 1 Huvudentré
Här finns vår reception och kundtjänst. Om du inte har hänvisats till en specifik entré ska du alltid gå in här. Hjälpmedelsenhetens utställning med rörelsehjälpmedel hittar du via huvudentrén.
Infart från Boskärsgatan.
Entré 2 Hämta och lämna
Här hämtar och lämnar du hjälpmedel, exempelvis inkontinenshjälpmedel. Utanför entrén står ett paketskåp där du som väljer det kan hämta hjälpmedel när det passar dig.
Infart från Boskärsgatan.
Entré 3
Här finns våra konferens- och utbildningssalar, SPRIDA:s utställning och Funkaforum. I SPRIDA:s utställning finns hjälpmedel inom alternativ telefoni, kommunikation, kognition, syn och alternativa styrsätt. Ytterdörren är låst och öppnas av personal i kundtjänst via porttelefon.
Infart från Propellervägen.
Entré 4 Hämta
Här hämtar du hjälpmedel så som tillbehör till Lungmottagningens hjälpmedel. Infart från Propellervägen (du får gå runt huset) eller Landbotorpsallén (du parkerar utanför dörren).
Är du osäker på vart du ska, prata med våra receptionister som finns i Huvudentrén.
För aktuella öppettider se våra kontaktuppgifter.
Besöksadress entré 1 och 2
Boskärsgatan 44, Örebro
Visa på karta
Besöksadress entré 3
Propellervägen 14, Örebro
Visa på karta
Besöksadress Barnhjälpmedelscentral
Halltorpsvägen 5-7, Örebro
Entré 1, Huvudentré:
Entré 2, in och utlämning:
Entré 3:
Entré 4:
Barnhjälpmedelscentral:
Ta busslinje 5 eller 6 och kliv av på hållplats Fatbursgatan vid Ängens vårdcentral. Vi finns bakom Ängens vårdcentral.
- Centrum för hjälpmedel
- Barnhjälpmedelscentralen
- Karlskoga lasarett - hjälpmedelsinlämningen
- Lindesbergs lasarett - hjälpmedelsinlämningen
- Din vårdcentral
- Den som provat ut hjälpmedlet, din förskrivare
Nedan ser du bilder på några av inlämningsställena.
Centrum för Hjälpmedel, Boskärsgatan 44, Örebro, mån-fre: 8:00-16:00
Barnhjälpmedelscentralen; Halltorpsvägen 5-7, Örebro, mån-fre: 8:00 – 16:00
Hjälpmedelsinlämningen; Lindesbergs lasarett, entré B, Sköndal
Rehabiliteringscentrums godsmottagning mån-tor 11.00-15.00
Rehabiliteringscentrums godsmottagning
Ring på ringklockan. Vid återlämningar av större/flera hjälpmedel: Ring Rehabcentrums reception och meddela innan.
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Hur kan vi göra sidan bättre?
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 9 december 2025