- 1177 direkt
En standardtext med länk för regionens vc och sedan unika för de privata vårdcentralerna e-som deras länk till 1177 direkt skiljer sig åt. - Digitala rådgivningen för sjukt barn (fr o m 240514)
standardtext för alla regionens vc med länk till mottagningens enhetssida på patientwebben. - E-tjänster
En text som är unik för varje vc pga att det är en unik tidbokslänk för alla vc. Lite dumt byggt men det blev lösningen i ett svagt ögonblick :) - Tidsbokade bedömningsbesök
vc-specifik text e-som utbudet skiljer sig mellan alla vc. Alla vc erbjuder inte heller detta. Unik tidbokslänk för resp vc - Drop in
vc-specifik text e-som utbudet skiljer sig åt mellan alla vc. Försöker hålla uppställningen så lika som möjligt mellan vårdcentralerna. Många vc har inte heller den här kontaktvägen. - Telefonkontakt med vårdcentralen
Info om hur det funkar. inklusive knappval för respektive utbud - Akuttelefon
Varje vc har en funktion i KOLL som heter Akuttelefon och den innehåller en standardtext i beskrivningsfältet.
Exempel
Ringa till vårdcentralen
När du ringer till oss
får du en telefontid när vi ringer upp dig.
Du kan få hjälp direkt på telefon
eller få en tid för besök på vårdcentralen.
Till exempel hos en sjuksköterska, läkare eller sjukgymnast.
Om du vet vilken mottagning
på vårdcentralen som du vill ha kontakt med
kan du oftast höra av dig direkt dit.
Knappval
- Återbud/avboka tid
- Sjukgymnast/fysioterapeut
- Psykisk ohälsa (kurator/psykolog)
- Barnavårdscentral (BVC)
- Barnmorskemottagning
- Provtagning
- Administrativa frågor (till exempel faktura och betalning)
- Rådgivning och tidsbokning samt receptförnyelse
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Skicka gärna förslag till oss på hur sidan kan förbättras
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 4 september 2024